סיפורים אסטרטגיים ככלי ליצירת אימפקט
סדנאות, הרצאות ושעות ייעוץ
לא עוד סדנת סטוריטלינג, לא עוד סדנת פרזנטציה, אלא מפגש מובנה שיוצאים ממנו עם תוצאות:
סיפור אסטרטגי אחד או יותר לחברה / מחלקה / מותג / פרויקט / אתר / פיץ'…
סיפורים אסטרטגיים
הבעיה הגדולה ביותר של כל מנהל המוביל מוצר או שירות היא לא גיוס כספים, גיוס עובדים, גיוס לקוחות…, אלא האדישות האנושית. לא בהכרח אדישות של פיהוקים או הפניית עורף, אלא אדישות של “זה ממש נחמד מה שאתם עושים… ממש אחלה!”. הדרך היחידה לפרוץ את האדישות היא לספר סיפור, יותר נכון סיפור אסטרטגי. לא, לא סיפור “היה היה” או סיפור אישי, אלא סט של מסרים המתבססים על תובנות של כלל קהלי היעד וארוזים לתוך מבנה סיפורי מגובש. כזה הבנוי על פי נוסחה מדעית בדוקה.
בדרך כלל תהליך לבניית סיפורים אסטרטגיים הוא תהליך יקר הלוקח חודשים, ונעשה כחלק מתהליכי מיתוג מעמיקים של חברות גדולות. המתודולוגיה שלי ממקדת את התהליך לשעות בודדות בלבד, ומתאימה לכל אדם או קבוצה. מדובר במתודולוגיה המבוססת על קרוב ל-15 שנות ניסיון בבניית סיפורים אסטרטגיים עבור חברות גדולות וארגונים, וגם על עבודה עם מאות סטארטאפים מכל העולם.
סיפורים אסטרטגיים
הבעיה הגדולה ביותר של כל מנהל המוביל מוצר או שירות היא לא גיוס כספים, גיוס עובדים, גיוס לקוחות…, אלא האדישות האנושית. לא בהכרח אדישות של פיהוקים או הפניית עורף, אלא אדישות של “זה ממש נחמד מה שאתם עושים… ממש אחלה!”. הדרך היחידה לפרוץ את האדישות היא לספר סיפור, יותר נכון סיפור אסטרטגי. לא, לא סיפור “היה היה” או סיפור אישי, אלא סט של מסרים המתבססים על תובנות של כלל קהלי היעד וארוזים לתוך מבנה סיפורי מגובש. כזה הבנוי על פי נוסחה מדעית בדוקה.
בדרך כלל תהליך לבניית סיפורים אסטרטגיים הוא תהליך יקר הלוקח חודשים, ונעשה כחלק מתהליכי מיתוג מעמיקים של חברות גדולות. המתודולוגיה שלי ממקדת את התהליך לשעות בודדות בלבד, ומתאימה לכל אדם או קבוצה. מדובר במתודולוגיה המבוססת על קרוב ל-15 שנות ניסיון בבניית סיפורים אסטרטגיים עבור חברות גדולות וארגונים, וגם על עבודה עם מאות סטארטאפים מכל העולם.
עם מה יוצאים מהסדנה?
– בחלק הראשון של הסדנה, הבנוי יותר כהרצאת השראה, אני מגלה למשתתפים פרספקטיבה חדשה על הנושא של סיפורים ועל הדרך שבה המוח שלנו מגיב אליהם.
– בחלק השני של הסדנה אני נותן כלים פרקטיים ומלמד את המודל Story Blocks – מודל פשוט ואינטואיטיבי לבניית סיפורים אסטרטגיים. מודל המאפשר בנייה של סיפורים שלא נשמעים מאולצים בסביבה ארגונית רצינית.
– בחלק האחרון (הממוקד בתוצאות) אני מוביל את המשתתפים יד ביד בהרכבת הסיפור האסטרטגי שלהם.
תצאו מהסדנה עם פתרון ללפחות אחד מהאתגרים הבאים (ואולי גם שניים או שלושה):
סיפור אסטרטגי חדש/ משופרתוכן למצגת אסטרטגית חדשה
מסרים לאתראסטרטגיה מוצרית חדשהפיץ' מכירות חדשתוכן שיווקי נקודתי לבחירתכם…
התאמה אישית לכל סדנה קודם ראיון שבו נעשה תיאום ציפיות והצבת יעדים ברורים. בשלב הזה תתבקשו להעביר אלי חומרי רקע שישמשו אותי בהתאמתה האישית של הסדנה.
יונתן קגנסקי
במשך 8 שנים עסקתי במלאכת הרכבת מסרים אסטרטגיים בעבודה שלי כאסטרטג תקשורתי ומותגי, עד שהגעתי להבנה מעמיקה של המבנה והצורה של סיפורים עוצמתיים. לקח לי עוד 5 שנים עד שהצלחתי להנגיש את הידע שרכשתי לאחרים בצורה של סדנאות מובנות ואפקטיביות.
בשנים האחרונות תרגלתי את המודל שלי עם מאות חברות וסטרטאפים. בהרצאות, סדנאות ושעות ייעוץ שהעברתי השתתפו, בין היתר מאות יזמים מתוכנית היזמות הבינלאומית של גוגל (Google Launchpad), בה אני ממלא תפקיד של מנטור מאז 2015.
"ארגז הכלים" שלי כולל השכלה בפסיכולוגיה, לרבות פסיכולוגיה צרכנית, ובתקשורת, וגם ניסיון נרחב באסטרטגיה תקשורתית, פרסום, ומיתוג.
מלבד אלו אני מלווה באופן שוטף בכירים וחברות מכל הגדלים והסוגים, וגם מספק שירותים נרחבים יותר תחת סוכנות שלי NewSpark הפונה בעיקר לחברות טכנולוגיה.
תוכלו לקרוא יותר על הרקע המקצועי שלי כאן
יונתן קגנסקי
במשך 8 שנים עסקתי במלאכת הרכבת מסרים אסטרטגיים בעבודה שלי כאסטרטג תקשורתי ומותגי, עד שהגעתי להבנה מעמיקה של המבנה והצורה של סיפורים עוצמתיים. לקח לי עוד 5 שנים עד שהצלחתי להנגיש את הידע שרכשתי לאחרים בצורה של סדנאות מובנות ואפקטיביות.
בשנים האחרונות תרגלתי את המודל שלי עם מאות חברות וסטרטאפים. בהרצאות, סדנאות ושעות ייעוץ שהעברתי השתתפו, בין היתר מאות יזמים מתוכנית היזמות הבינלאומית של גוגל (Google Launchpad), בה אני ממלא תפקיד של מנטור מאז 2015.
"ארגז הכלים" שלי כולל השכלה בפסיכולוגיה, לרבות פסיכולוגיה צרכנית, ובתקשורת, וגם ניסיון נרחב באסטרטגיה תקשורתית, פרסום, ומיתוג.
מלבד אלו אני מלווה באופן שוטף בכירים וחברות מכל הגדלים והסוגים, וגם מספק שירותים נרחבים יותר תחת סוכנות שלי NewSpark הפונה בעיקר לחברות טכנולוגיה.
תוכלו לקרוא יותר על הרקע המקצועי שלי כאן
אנשים מדברים על יונתן
חבילות לבחירה
סשן ייעוץ
- מפגש ייעוץ גמיש הכולל עבודה משותפת על אתגר אסטרטגי נקודתי, כגון מצגת משקיעים או פיצ' חשוב.
- אורך: 3-4 שעות
התחייבות לתוצאות
הרצאת השראה
- הרצאה המאפשרת לאנשים לחוות את העוצמה האמתית של סיפורים. ההרצאה מותאמת ספציפית לצרכים של כל קבוצה וקבוצה.
- אורך: 1-1.5 שעות
השראה מובטחת
מחנה אימונים קבוצתי
- סדנה העוזרת ליזמים / סטרטאפיסטים למצוא את המיצוב והנרטיב המותגי שלהם.
- אורך: 4-5 שעות
עבודה עצמית
מחנה אימונים לצוות
- סדנה מובנית לאיתור ובנייה של מיצוב מותגי וסיפור מותג. לפני הסדנה נעשית הכנה והתאמה פרטנית לצרכים של הצוות.
אורך: 4-5 שעות
התחייבות לתוצאות
לבירורים ו/או קבלת הצעת מחיר השאירו הודעה או תתכתבו אתנו דרך התיבה מימין
2018 – פתיחת "קגנסקי": ייעוץ אסטרטגי בתחומי שיווק, מיתוג, פיתוח מוצר וגיוס כספים; ליווי בכירים; סדנאות והרצאות.
מאז 2015 – מנטור בתכניות היזמות הבינלאומיות של Google. עבודה מול מאות חברות בתחומים טכנולוגיים שונים. העברת סדנאות והרצאות בתחומי אסטרטגיה שיווקית, פסיכולוגיה צרכנית ובניית סיפורים אסטרטגיים.
מאז 2013 – הקמת "NewSpark" – סוכנות בוטיק למיתוג ושיווק מבוססי סיפור עבור חברות טכנולוגיה וסטרטאפים. הסוכנות מתבססת על פרילנסרים מנוסים המסוגלים לספק תוצרי פרימיום בצורה אג'ילית.
2005-2012 – איש אסטרטגיה במשרדי פרסום. צמיחה מתפקיד עוזר פלנר עד למנהל אסטרטגיה. עבודה במשרדים המובילים מול חברות גדולות וקטנות, מבנקים וחברות ביטוח ועד חברות משקאות והלבשה תחתונה.
השכלה: תואר ראשון בפסיכולוגיה, בתקשורת ועיתונות מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים.
* תחביבים: ספורט, סיפורים, כתיבה, הקשבה לאנשים.